-DU kan utveckles! fjant.

Ja hörni, vilken respons!!

Mina duktiga flitiga läsare!
Och t.o.m. moster har varit och sagt ett ord. Lyckat.
Berättelsen kommer att bli färdigställd idag.
Så jag lägger ut den ikväll eller ev. imorgon.
Men att morötter och potatis inte fanns på medeltiden???
Det var något nytt.
Får kolla upp det.
Ja.. idag ska det finslipas. Jag har tagit till mig av era kommentarer.

I helgen spelade vi match. Jag var med FRÅN START. Det var riktigt roligt.
Vi tog t.o.m. vår första poäng. Så det var som en seger.
Vi har kämpat och slitit och skadat oss och tagit en massa skit.
Men i helgen kom den! Matchen vi väntat på!
Det verkar som om vi spelar bättre när vi vet att vi ska möta ett riktigt bra lag och inte räknar med annat än förlust.
Vi kan liksom slå i underläge. Matchen slutade 6-6 mot Visby IBK. Dom ligger bland dom bästa lagen i tabellen.
I helgen ska vi spela DM. Vi möter de 3 bästa lagen. Endre B, Hansa/Hoburg och Follingbo. Det kommer bli riktigt tufft!
Men som sagt.. vi verkar ju kunna slå i underläge.
Jag vill bara försöka förmedla känslan av att efter ha slitit en hel serie utan en enda poäng, gå in och knäcka ett av de bästa lagen och faktiskt få till ett oavgjort resultat, är något helt fantastiskt!
Sist förlorade vi med 7-0 när vi mötte dom.
Och för er som inte sportintresserade lämnar jag nu detta ämne. 

Vi har fått en spelning!! Phat Lips har fått en spelning!!!
Vi ska dela rockaftonen på långfredagen Warfsholm med ett annat band som jag inte vågar uttala mig om namnet på eftersom jag helt enkelt inte kan namnet korrekt. Men det ska bli såå roligt! Som vi väntat. på. en. spelning!!
Så nu jäklarns ska det repas och skrivas låtlistor!
Ni är så hjärtans välkomna!

Ja. Så länge fick jag njuta av att skolan gick bra.. bakläxa på naturkunskap B uppgiften jag lämnade in.
"Utveckla svaren på fråga 2,7,8 och 9b.." Det var det töntigaste jag hört.

-DU kan utveckles! säger jag. fjant.

Undrade vad läraren skulle säga om jag svarade så i ett mail. Ha ha.. tanken var faktiskt lite lockande..


Förörvigt så börjar jag smått, smått, smått flytta över lite saker till min mans lägenhet. Mitt nya hem.
Vi har gjort så himla fint! Jag tänkte slänga upp lite bilder så ni får se. Värsta snygga lyan. Nog ska vi kunna hålla ut där tills vi hittat oss precis det vi vill ha. Jag och min man.

Det hinner hända så mycket när jag inte bloggar varje dag, men igår var jag på arbetsintervju.
I hemse. Det var först info för alla som sökt sommarvik. inom, hemtjänst, äldreomsorg, personlig assistent och omsorg om funktionshindrade. Jag hade ju sökt till hemtjänsten eftersom jag var tvungen att ha det i reserv ifall jag inte fick ngt annat. Men det var ju personlig assistent som jag ville jobba som i sommar, så det var ju bara att glida in i den gruppen som sökte det, så det gick ju kanon. Så efter infon var det intervju och det gick kanon. Och jag är nöjd. Om dom inte ringt inom 2 veckor är man inte aktuell. So..  let's start räkna dagar.

Det händer så mycket just nu.. Puss på Er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0