Jenny är helt fantastisk!




I helgen har det vart innebandy för hela slanten.
Jag spelade 2 matcher och var med från start i båda.
Första matchen gick ganska mycket åt skogen, jag var nervös och allt kändes bara konstigt.
Men andra matchen blev en match där jag äntligen fick visa vad jag går för.
Som jag längtat! Det var så himla roligt, och jag var så glad! Och jag sprang som aldrig förr.
Tack snälla för att jag fick chansen!

Igårkväll bar det av ut till Klinte. Träningen var inställd p.g.a. alla skador sen helgen, men jag skulle på ett annat uppdrag.
Det var nämligen så att Phat Lips skulle intervjuas för (håll i er nu...) Klintebladet!
Det ni! Det trodde ni inte va? Inte dåligt för att va Klintes bästa rockorkester, som pappa kallar oss.
Så.. den 27:e mars. Då blir vi kändisar!

I eftermiddag får jag tillbaka mitt svenskaprov. Det jag skrev om antiken. Är faktiskt lite nervöst. Svenskan är ju det ämnet som det faktiskt går ganska bra i.. Och jag är lite rädd att jag tror att det gick bättre än vad det gjorde. Men fan om jag inte får till ett VG denhär gången. Förra gången var det 5 poäng upp.
Undrans om det var på torsdag som vi skulle ha skrivprov. DET ser jag fram emot!

Igår eftermiddag var jag förbi hos min kära gamla gymnasievän (fast det känns så himla konstigt att kalla henne det. Okej att vi lärde känna varandra då, men det var ju nästan bara i ettan, för sen blev jag ju sjuk). Nej, jag får nog  ta bort det där med gymnasievän. En gammal kamrat känns mer rätt.
I alla fall var jag och tittade förbi hos henne igår. Det är lite speciellt för Jenny hon är ungefär världens sämsta på att svara i telefon. Och det går inte att få tag i henne. Så jag brukar bara åka hem till henne helt enkelt, och så får hon köra iväg mig om det inte passar. De senaste gångerna har jag ju haft lite timing i alla fall.
Jenny ska föda om typ 4 veckor, och det är alltid så roligt att lyssna på henne. Hon brukar vara väldigt duktig på att uttrycka vilket helvete hon har med sin kropp, och när Jenny har ett helvete, då ÄR det ett helvete.. och precis alla ska veta exakt vilket helvete hon har.. (men visst ska det bli underbart när det lilla jesusbarnet kommer...)
Hon är helt fantastisk! Så nu går hon där hemma, med en lägenhet som ska förberedas för uthyrning i sommar, en jättemage som ungfär ska explodera när som helst, en snart 2-årig dotter som drabbas av små trotsomgångar mellan varven, och en helt fantastisk man som försöker och gör så gott han bara kan...
Jenny! Just nu är du min idol! Jag hejjar på dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0