typiskt!



Jahaja.. så var det mer prov på gång.
Omprov på matten imorgon.
Prov på naturkunskap A på torsdag.

Matten SKA jag klara. så är det bara.
Naturkunskap A bryr jag mig inte så mycket om. Jag har redan VG.
Jag går kursen mest för att få stöd i B-kursen.

Svenska prov nästa vecka. kommer inte gå bra.
Jävligt trist eftersom mina skrivuppgifter verkar vara gudomliga.
Jag hatar prov.
Varför ska man kunna en massa teoretiskt på svenskan?
Räcker det inte med att man behärskar språket och skriver bra?
Inte fattar väl jag något om språket i antikens grekland??

Vi fick lägenheten. I Roma. Ooooom vi flyttar in 1:a maj.
Vilket innebär dubbla hyror för både mig å Fredrik i en månad PLUS att vi ska lägga en hyra i deposition.
Det blir.. låt se.. 4500+4500+3500+3220.. alltså 15720 kr.
4 hyror på en månad!!!
Om vi inte flyttar in förrän 1:a Juni får ett jävla pensionärspar lägenheten. SKIIIIT!
Den va verkligen jättefin. Nyrenoverad 3:a. Köket var det bästa! Oj, Oj, Oj!
Jag ville liksom inte skriva ngt här förrän vi visste vad vi ville.
Men nu är det väl så att det blir för dyrt för att vi ska klara första månaden..
Man vill ju liksom köpa någon möbel också..
Äsch. skit också.

Annars håller vi på och fnula på ett hus som ska hyras ut i Endre.
Men det blir nog för dyrt. 6000:- i kallhyra..
Äsch vi får se..
Det är så mycket sommaruthyrningar nu så det är svårt att hitta något längre projekt på ön för tillfället..
MEN, vi jobbar på det. Jag står ju kvar i Gotlands Hem. 4 år har jag faktiskt stått, men än sålänge krävs det längre kötid för att få något vi vill ha..

Någon som vill hyra ut till oss?


En gris, En ko, En romabo... 

Kommentarer
Postat av: Lillan

Ja det var ju ingen kul summa att betala. Och i Roma dessutom?

Jaja, kram på dig darling!

2009-03-03 @ 23:29:23
Postat av: Storan

Ner vid Valand så tar jag en spårvagn

och vid masthugget kliver jag av

Sen går jag till kvarteret där du bodde

och minns en tid av kärlek utan krav



En fläskkarrè med plommon

Var allt jag ville ha

I köket ditt i Majorna, Mariiiiii

en fläskkarrè med plommon

en folköl, det blir bra

Det är kärlek i ett litet etui

2009-03-03 @ 23:31:33
Postat av: Anonym

Roma? Endre? Heta ställen att bo i har jag hört. Hihi!

2009-03-04 @ 09:32:49
URL: http://joelah.wordpress.com
Postat av: skoglund

ojojoj emilia, bäst ni inte flyttar till stockholm, jag betalar 6500 för min 2:a här. Och vafan, skatteåterbäringen fixar er deposition!

2009-03-05 @ 12:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0