Hexameter.



Och så detta eviga farande till Klinte.
Utan att sova kvar, så har jag nu alltså varit ute.. få se..
Lördag, söndag, måndag, idag, imorgon... jösses.
Får se om jag pallrar mig ut ikväll. Jag ska ju ut imorrn igen!
Tänk om man ändå haft en egen bil.
Fast då skulle det bli en jädra massa bensinpengar istället.
pust.. men snart är det uppehåll i innebandyn. Fast det är ju tråkigt i sig...

Nu borde jag verkligen plugga svenska.
Prov imorrn.
Jag måste nog sätta mig och köra igenom instuderingsfrågorna.
Antikens språkform.
Att skriva på Hexameter:
6 betonade stavelser i en mening. Efter varje betonad ska det vara 1-2 obetonade.
Så fick ni lära er något nytt idag med.

Medeltiden blir roligare. Det är i alla fall Shakespeare!
Romeo, oh Romeo... =)

Nä vet ni.. jag måst eta tag i det här.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0