studentekonomi


Jaha ja..
Då var man ensam en stund igen då..
Då lyssnar jag helst på Soundtracket till Juno.
Det är helt underbart!
Lite sådär lugnt och mysigt men med ett visst sväng. Kalas!

Det börjar dra ihop sig för skolstart.
Tänk att det alltid ska vara så jobbigt i början..
När man aldrig vet var man ska och var alla salar ligger.. Hu!
Jag hatar första skoldagen!
Men.. Den är ju ett måste, så det är väl bara att bita ihop, ta sig i kragen och gå dit.

Jag gillar min lägenhet mer och mer, det dröjer nog inte förrän det känns som hemma..
It feels like hoooome to mee.. it feels liiiiike Hooooooome to meeeee.. Så sjöng ZarahLinnéa så vackert på ett av våra musikcafé på solvik.. Tänk så många minnen som följer med en..

Det känns faktiskt lite bättre i själen nu när snön har kommit.
Utan snö, så kändes det så "INTE SKELLEFTEÅ".
Nu blir det lite mer uttrappning av snön..
Förut hade jag ju den runt omkring mig från oktober till sen april.
Det är skillnad det, istället för nån vecka då och då, kanske hela 3 omgångar om man har tur..
Nää, tack för att snön kom! Det värmer... konstigt nog..

Jag ska ha inflyttningsfika har jag kommit på, det går ju inte att ha fest här!
Det får bli lite "öppen lägenhet" någon eftermiddag istället.. Men jag vet inte när än..
Det får vi se när plånboken har råd att köpa fika..

För så är det, jag lever mitt lilla studentliv nu, och det äro inte något guldleverne, det vill jag lova!
Nä, fy! Jag får ångest bara jag tänker på pengar..
Och då menar jag faktiskt ångest. Jag förtränger mest att det finns räkningar att betala och skolböcker att köpa.
Det värsta är egentligen att jag ännu har skulder kvar till mina föräldrar.
1000:- till pappa från typ maj när jag skulle överleva på 4300:- en månad.. vilket inte gick såklart..
500:- till mamma för en flygbiljett mellan visby och sthlm när jag skulle till thailand.
1500:- till dom båda för mat i oktober månad.
Känns inte sådär lysande..
Det värsta är att jag tror, att dom tror, att jag inte bryr mig, fast jag tänker på det minst en gång om dagen..
Det är SKITjobbigt!
Vad ska man säga mer än att:
-Men ni får dom när jag har råd..?
Nä, usch för studentekonomi. Det suger.

Annars då.. har ni någon bra film man borde se?
Förslag mottages gladeligen!


Nu får det räcka..

PUSS! Och tack för att ni läser.. jag blir glaaaaad! =)

 Vilka frukostar!

 Ibland då drömmer jag mig tillbaka..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Love in manhattan är en film du måste se =) både rolig o sorglig, o ROMANTISK

2009-01-05 @ 23:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0