måndag.



Borde man inte kunna få bli bloggdottring över en natt?

Då kunde jag blogga hur mycket jag ville.
Istället för som nu och sitta och ha dåligt samvete för att jag bloggar istället för att plugga..
Men allvarligt!!? Jag kan ju inte svika mina läsare..
Plötsligt tar det dagar emellan mina inlägg istället för timmar.
Det är tråkigt tycker jag!

Försökte beställa tid för synundersökning via mail, men det gick inget vidare.
Jag skickade i.o.f.s. bara mail till specsavers men dom svarade inte ens.
Så nu får det bli det mer fysiska sättet.
Åker förbi Synsam innan jag drar till Klinte ikväll.

Igår var min syn värre än på väldigt länge.
Tack för era uppmuntrande kommenaterer!
Nu känns det lite lättare...
Den tyngre biten blir dock att lätta på plånboken..
Jag säger det igen och ryser:
-Utgifter..... uhhhh....


Så.. hur ser veckans planerig ut då?

SVENSKA A:

*Läs en bok av en arbetarförfattare. (Eyvind Johnson - Nu var det 1914)

*Läs stycket Ivar Lo Johansson i Antologi 3, sid. 249-258 fler gånger. Analysera.

*Läs stycket "Arbetarförfattare" i Litteraturhistorian sid. 402-415 klart till v.6

-Plugga in det. Gör PROV nästa vecka.

NATURKUNSKAP B:

*Läs sida 1-61 och förstå innebörden.

*Gör PROV senast söndag

HISTORIA A:

*Läs om forntiden, medeltiden och antiken. (Finns på hemsidan.)

-svara på instuderingsfrågorna och plugga in svaren.
Gör PROV på måndag.

MATEMATIK B:
*Fortsätt att räkna i boken enligt planering.

NATURKUNSKAP A:
*Fortsätt jobba med instuderingsfrågorna.


Fattar ni... 3 prov... UUUUHHHH!!!!

Jag borde verkligen inte sitta och blogga...


Ses...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0