Ska vi skrika "Karljävel" då?




Okej.. Jag tar tillbaka detdär med Kleerup efter att min vän Jenny visat ett YouTube klipp för mig..
Vad jag förstår så gör han musiken och andra artister sjunger in låtarna..
Då blir det helt plötsligt väldigt klart för mig. Titiyo, Robyn, Lykke Li... You name it!
Hur som haver.. Jenny.. I've got the point! =)
Och Kleerup.. Skrik ut att du också är med på låtarna!!! För sånt fattar inte vanliga människor som jag annars..


Jag är ju egentligen en sån (nu skäms jag lite) som egentligen inte skriker HÖGT för feminism..
Jag är en smygfeminist, även om jag önskar att jag skrek högre lite oftare..
Häromdagen var jag i alla fall med om något som gjorde mig sååå förbannad!

Vi var på innebandyträning och stog och pratade lite i pausen..
Då säger plötsligt en människa, en kvinna, en vuxen kvinna:
-Jag måste bara få berättta något sååå gulligt!
-Ni förstår pojkar 95 hade träning tidigare ikväll, och vi jobbar på att dom inte ska använda könsord när dom blir arga på träningen eller på matcherna.. eller ja överhuvudtaget..
-Och sen.. senare under träningen blev en kille arg och vet ni vad han skriker? -Jo han skriker: KVINNA!
-Visst var det gulligt???
Säger hon och tittar på oss medan det glittrar i ögonen på henne..

Jag svarade direkt med:
-jaha, ska vi skrika karljävel då??

Sen tänkte jag inte mer på det förrän jag berätttade om situationen för Fredrik igår när vi åt mat..
Och fy fan vad arg jag blev!
Att man inte reagerar??? Det värsta var att jag var den enda som reagerade och det var ju bara en liten aning..
Och vi var säkert 15 tjejer där??
va fan, flickor! STÅ UPP!!!
Nä.. dethär är pinsamt. Aldrig mer att jag håller käft!

Kommentarer
Postat av: Sista

Det är rätt! SKRIK!!!

2009-01-09 @ 18:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0