Emilia är nöjd.



Min man har just serverat mig den bästa måltiden jag ätit på väldigt länge..

Stekt lax med jasminris, wokgrönsaker och en utomordentligt god sås med saffran och tomat..
Och så slog vi till med en öl.. =)
Jösses.. Mumma! säger jag bara!

Nu väntar kaffe och ekologisk mörk choklad.. åhhh, smarr!


Idag har Emilia vart på synundersökning.
Emilia är närsynt.
Emilia ska få glasögon.

Japp, så är det!
Tog hem 3 bågar idag för att kunna bestämma mig..
Men det blir dom jag tänkte att jag skulle ha redan i affären.
2 par för 1795:-
+600 för reflektionsgrejslipningsgrej per par. Men det ska jag bara ha på ett par.
-Och nej, jag kan inte glasögontermer än.

Så då kan vi räkna ut ganska snabbt att jag kommer bli utan mat nästa månad. Tjoho!


Annars så ungefär drunknar jag i skolarbete.
Imorgon blir det matteplugg med min nya mattekompis Malin.
Malin Komvux heter hon.
Och det tog mig ungefär 3 timmar av umgänge innan jag vågade fråga vad hon hette..
Mitt namn visste hon för det hade hon sett på mitt kollegieblock.. smart...
Så, Malin Komvux heter hon alltså nu.


Nu ska jag umgås med mannen i mitt liv.
För jag vill aldrig, aldrig vara med någon annan.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har det bra fint du..=)

Kärlek!

2009-01-27 @ 20:23:34
Postat av: Cilla

Bra att du har kollat synen, då kanske du slipper ha ont i huvudet framöver, najs!

Haha, vadå utan mat nästa månad? Lillen jobbar ju på kommunen och de verkar ju tjäna grääääs. :) Lax, ris, grönsaker OCH sås samtidigt, de e lyx. ;)



Ta hand om er. Kram från Kalmar.

2009-01-27 @ 22:24:46
URL: http://cijo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0