En lycklig dag!




Äntligen!
Nu kan jag äntligen andas ut angående sommarjobb.
Ni förstår, jag har ju väntat och väntat på att Gotlands Kommun ska ringa och säga:
-Hej Emilia! Vi vill att du jobbar som personlig assistent i Visby för oss i sommar!

Förra veckan ringde en dam från Hemse och sa att det fanns jobb till mig som personlig assistent i Hemse eller När.
Lite väl långt, tyckte jag. Men hon skulle skicka mina papper till Visby-området istället.
Jag hade alltså sökt, södra gotland, men mest i fall det skulle finnas något i Klinte.
Det var innan jag å Fredrik hade tänkt flytta ihop. Vi hade ju egentligen bestämt till hösten.

I alla fall så ringde dom också från Hemtjänsten i Klinte och ville ha mig tillbaka till sommaren, och till dom sa jag att jag behövde vänta in en del andra erbjudanden innan jag kunde tacka ja. Jag fick till 1:a april på mig.

I måndags, 2 dagar innan 1:a april, ringde jag Gotlands Kommun och undrade vad som hänt med mina ansökningshandlingar. Ville dom inte ha mig trots allt? Allt hade ju låtit så lovande på intervjun jag gjort och damen från Hemse som erbjöd mig jobb därute, sa att hon nästan kunde garantera mig jobb i Visby eftersom det fanns ett sånt stort behov av just personliga assistenter.
Jag fick tillslut tag på en dam i visby som skulle kolla vad som hänt med mina papper.  Ingen ringde mig. Och igår, den 1:a april kl 14, ringde jag till Hemtjänsten i Klinte och sa:
-Ja tack, jag vill jobba hos er i sommar. 

Kl.16.45 samma dag ringer dom från Gotlands Kommun i Visby och säger att dom vill att jag ska jobba för dom som personlig assistent i Visby.
KUL!?
Det bästa jobbet av alla. Det JOBBET jag ville ha mest av allt.
Så jag får helt enkelt säga:
 -Nej tack, jag har just tackat ja till ett annat erbjudande.
Hon var snäll och sa att dörrarna stog öppna och att jag var välkommen att höra av mig om jag lyckades att trockla mig ur det andra erbjudandet. (Jag berättade alltså min situation).
Så jag ringde tillbaka till Klinte Hemtjänst och sa som det var. Och tro det eller ej, hon var en mycket förstående kvinna och det var inte mycket mer med det.
Så jag slängde mig återigen på telefonen och ringde kvinnan från Visby och sa:
-Ja, Ja, Ja! Jag vill jobba hos er!
Så nu har jag det bästa sommarjobbet EVER! Och jag ska på första mötet på tisdag för att se vilken/vilka brukare som passar just mig.
15 minuter senare får jag mitt skattebesked. 4800:- i återbäring. Tack, Tack, Tack!
Och till råga på det har min finaste kusin Sara skickat mig ett påskpaket.



Tadaa!
Sara har stickat en mössa till mig!
Tack, Tack, Tack! Återigen..


Idag är jag så lycklig.

Min man och jag har vårstädat.  På hans initiativ. All eloge till honom. Jag har hittat mannen i mitt liv!


Puss.

Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Grattiiiiis!!!

2009-04-03 @ 11:10:55
URL: http://goldline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0