Jag vill köpa hus!!!

Så jag skruvar upp volymen på högsta volym;

Sköna maj, välkommen
till vår bygd igen!
Sköna maj, välkommen,
våra lekars vän!
Känslans gudaflamma
väcktes vid din ljusning;
jord och skyar stamma
kärlek och förtjusning;
sorgen flyr för våren,
glädje ler ur tåren,
morgonrodnad ur bekymrens moln.


För att gå direkt in på;

Vintern rasat ut bland våra fjällar,
drivans blommor smälta ned och dö.
Himlen ler i vårens ljusa kvällar,
solen kysser liv i skog och sjö.
Snart är sommarn här i purpurvågor,
guldbelagda, azurskiftande
ligga ängarne i dagens lågor,
och i lunden dansa källorne.


Ja herragud! Nu är det Vår!


Jag försökte trappa ner min epilepsimedicin igen förresten..
Det gick inte så bra.
En fin ångest/kryp i benen-attack och jag la ner försöket.
Nu är jag dock återställd igen.
Men fy fan vad minnena sköljer över en när samma känslor plötsligt bara finns i kropppen igen. HU!

Snart kommer Fredrik och Simon hem. Ikväll blir det spaghetti å köttfärssås. MMMMmmmm!
Dags att börja plocka i ordning i köket kanske?

När man är ute i trädgården  så mycket så glömmer man lätt bort att plocka i ordning inne..
Ja, ja.. en kopp kaffe. Sen får jag nog sätta igång.

Jag har för första gången i mitt liv hittat ett hus jag vill ha.
Och det är till salu NU.
Varför?
Kunde dom inte ha sålt det om ett par år när jag vet hur min ekonomiska framtid ska se ut???
Typsikt alltså. Ekvägen 8. Jag vill ha det, nu, nu, nu!!!

Kommentarer
Postat av: Klara

är det det huset som ser ut som Harrys?

2009-04-18 @ 16:30:51
Postat av: Sara

Hej Hej.. Ja vilka härliga låtar. Har du dom på skiva?

2009-04-18 @ 23:36:29
URL: http://koftan.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0