Hamlet står för dörren.



Ja. Så var det torsdag, valborgsmässoafton.
Helg med andra ord.

Har vart på en lektion idag, på morgonkvisten.
Vi har börjat med renässansen på svenskan nu och Shakespeare och hans Hamlet står för dörren.
Jävligt bra om jag ska va ärlig.

Igår var jag å pluggade med Malin Komvux. Vi skulle skriva klart en inlämningsuppgift till naturkunskapen som vi haft några veckor på oss att pyssla med.
Det tog ungefär en timme innan jag fick tillbaka den av läraren på mailen efter att vi skickat in den, där han skrev att just denna uppgift var inte att okej att samarbeta på.
-Nähä.
Så jag satt hela eftermiddagen och skrev om, skrev om och skrev om. Deadlinen är nämligen imorgon, och jag ville bara bli klar. Men jösses vad jag skrev och gjorde illustrationer i paint. Pust. Men jag hoppas och tror att denna version blev bättre än den första.

Det är mycket nu alltså.. tänk att alltid skolan ska överösa en med uppgifter såhär på sluttampen.. är det inte nu man ska få mindre å mindre att göra? Som på högstadiet? Äsch. Ibland då vill man vara liten igen. Även om jag tyckte att jag var ganska stor och vuxen när jag gick på högstadiet.

I eftermiddag ska vi i alla fall ut till klinte. Vi ska äta sill å potatis med mor och far. Gott. Sen blir det väl en sväng på MaxMorgan också. Johan och JesseJames-bandet ska ju tydligen spela.. Det skulle vara kul att se. Dom är duktiga och spelar mycket Cash. Me like.

Kanske blir det väl en eld också. På warvet. Jag har inte sett majbrase-eld sen jag flyttade från Gotland. Så det får bli ett måste ikväll.

Nej, kära vänner. På återseénde.

Kommentarer
Postat av: Miss K

I wanna see new pics!

2009-04-30 @ 16:31:27
Postat av: johanna

ähe du bloggar ju aldrig... tråkmåns

2009-05-05 @ 17:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0