vad är det för fel?



Jag undrar vad det är för fel på sjukvården på Gotland....(?)

Här kommer jag in med en remiss till akuten från vårdcentralen i Klinte med följande besvär:

*yrsel
*feber
*kryp i benen
*blackout-ögonblick

Och man kan inte ens ta sig tid att röntga min skalle å se om det är tumören som är tillbaka...
-Nä.. kanske om 2 veckor.. ev. 3..
I alla fall kolla med en medicinläkare om det är fel på min medicinering...?
-Nä, det finns ingen neurolog som kan medicin på visby lasarett.
Ibland ångrar jag så in i bänken att jag flyttade hem..

Låt mig gå här i oro och yrsel..

Förbjud mig sen att köra bil så att jag knappt kan jobba också. Det vore väl perfekt!
-Ja, visst har dom gjort det.
Men dom har inte sjukskrivit mig. Hur ska jag kunna jobba har dom tänkt sig?
När jag är yr och inte kan köra bil....?

Nä, skit ner er.

Imorgon ringer jag min gamla läkare i Umeå..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0