Man blir glad av goda nyheter!!


Go kväll!

Just nu vissas det 2 timmar och 40 minuers Speedway på tv.
Vi har bara en tv, och därför sitter jag här. Familjefrid.

Idag har vi varit ute och gått.
Det har varit omkring 18 grader idag så det har varit riktigt skönt ute!
När det då blir varmt och skönt och det dessutom är lördag.. vad händer då tror ni..?
Ja, exakt! Man köper årets första mjukglass!
image174
image175
image176

Fick förresten ett kort av Johanna när jag var i Gävle.. Hon hade hittat ett kort på mig när jag var typ 13..?
image177
Jobbigt att man ska va så snygg...? Nej, men ärligt.. kolla vad smal jag är...!!!

Vi hamnade tillslut på fotbollsmatch idag när vi var ute och gick i alla fall.. Härligt att stå å kolla fotboll i solen..
Det var en Division 2 match och varje lag hade varsin hejaklack... Fast det blev väldigt patetiskt. Skellefteås klack bestod av typ 10 st 15 åringar: (som förövrigt klätt ut sig till nazister)
 image178
...som varken hade takt eller ton.. okej, ton kanske man kan klara sig utan i en såndär klack, men takt..? Det är ju bra om man sjunger samma sak samtidigt, dessutom hade dom ju en trumma som dom skulle sjunga till... Jag skrattade ganska mycket för mig själv.. Sen texterna dom sjöng.. Det lät ju typ som om dom hade skrivit låtarna samma eftermiddag.. Nej hu!

Sen hade ju motståndarlaget, Luleå en klack också. Där var det ca  15 st som alla var typ mellan 40-50 år och trodde helt seriöst att jorden skulle gå under om Luleå förlorade.. Okej att man är en trogen supporter.. men i Division 2??? Nej.. det var riktigt skrattretande..
Deras bästa låt som dom körde gick typ: Upp och Nicka, Sockerdricka..!
Allvarligt talat...? Jag fick mig som sagt några skratt...

Sen tyckte ju såklart 15-åringarna att det var jätteroligt att jävlas med gubbarna från Lule-klacken, så dom valde ut den snabbaste i skellefte-klacken och så sprang han fram till Lule-klacken och skrek: Jävla Lule-tattare!!
Och eftersom gubbarna i Lule-klacken trodde helt seriöst att jorden skulle gå under om man inte supportade sitt lag, så sprang ju dom efter den lilla 15-åriga Skelleftepojken..
Och så började dom skrika: Jävla mopperaggare..!

Jag säger det igen.. jag fick skratta ordentligt i eftermiddags..!


Sen kom Sten-Georg till matchen.. kommer ni ihåg dom..?
Dom var med i 100 Höjdare.. 2 små tvillingbröder (gubbar) som supportar Skellefteå AIK i ur och skur..
En av dom var i alla fall på besök.. Frågan återstår dock.. är det Sten eller Georg..?
image179


Nu ska jag fortsätta att sörja att jag inte får se Körslaget finalen.. Buhu!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0