Afroturné 2008.



Hej & Hå!

Tillbaka efter 7 dagars turnéliv alltså..

Såå.. Vi började förra torsdagen, den 1 maj.
Första etappen var Sundsvall där vi skulle spela på EFS, en gospelspelning med andra ord, fast vi mixade med lite cafélåtar då alla som var på sin hemort skulle få visa sina senaste alster..
Spelningen blev en av de bästa genom turnén och det vart svettigt och svängigt!
Här är i allafall Högakusten-bron som ligger nästan i sundsvall, norrifrån sett..
image158
På natten sov jag hos min vän Mariah i Matfors (2 mil utanför sundsvall).
Jag gjorde en deal med henne att om jag fick sova hos henne så skulle hon och Gustav få sova i våran stuga på gården hemma på Gotland.. Man ville ju ha en SÄNG att sova i istället för madrasser å sovsäckar..
När vi kom hem till Matfors efter spelningen på kvällen hade Mariahs mamma Karin, fixat så att vi fick räkmackor!
Det satt klockrent!
Här är en bild på söta, söta Mariah.
image159

I Mariahs brors rum, hängde denhär; som jag självklart var tvungen att fota! =P
image164

Morgonen efter bar det av till Allunda utanför Uppsala.
Vi spelade även där i en kyrka så det blev gospel men även en hel del cafélåtar. Dock inte för mig.
Men det var i allafall i Allunda vi mötte våren.. Gräset var grönt och solen sken.. Vi jublade..!

Sen var det dags för Stockholm efter Allunda.. Våran enda fridag skulle spenderas mitt inne i huvudstaden. Vi sov på Elimkyrkan på Östermalm. Och HELA dagen hängde vi på plattan.. nästan..
Här är Zarah-Linnéa på boendet på Östermalm..
image160

"The Plat" Där jag och Gustav förövrigt råkade sitta på trappan i 2 timmar och bara titta..
Det kanske låter märkligt, men det var fruktansvärt rogivande!
image161

I Stockholm passade jag även på att träffa my best, Josephina!! (OBS! Gammal Bild!)
image162

På kvällen i Stockholm bar det av till "Fasching", en Jazzklubb i stada.. Där fick jag äntligen min efterlängtade:
image163

And then..... Oh, Yes! My Island!


Gotlandsbåten.. (äntligen!!!)
image165
Me & Kajsa on the boat..
image166
Det börjades sova en hel del...
image167

På Gotland tog jag bl.a. hela klassen till Marshagar. Det var mycket populärt, och det förstår jag för så vackert som det var då vet jag inte om jag sett tidigare..
image168

Spelningarna hemma gick jättebra och mina gamla lärare från gymnasiet kom och tittade! =))
(Stötte förövrigt ihop med ett visst ex, typ 4 gånger på en förmiddag.. Inte visste väl jag att han har börjat jobba på Klinteskolan..)
Vi åt lunch på Donnergymnasiet och drack kaffe. En RIKTIG nostalgitripp..!
Jag fick äntligen träffa Elin, Andreas och lilla William! Oj, så söt.. tyvärr vågade jag inte fota för han somnade i mina armar.. Men, oj, oj, oj.. =)) LÄngtar redan till att få se honom och Elin igen!
Förövrigt träffade jag Carro.. en gammal vän, och insåg hur mycket jag faktiskt saknat henne, fastän jag trodde att jag inte skulle vilja umgås med henne så mycket mer..! Känns positivt inför sommaren!

I tisdagsmorse bar det av till Nynäshamn där vi hade en spelning på ett annat gammalt gymnasium..
No pictures. Åh usch så dålig jag vart på att ta bilder.. ! Skäms!

Then we went to Gävle! And Johanna!!
image169

Gävle var underbart! Jag följde med Johanna till hennes skola, och jag vart lite sugen på att flytta till Gävle faktiskt!

På kvällen var det spelning, och visst kom Johanna och tittade! I Valbo Kyrka:
image170

Här skulle jag möta min klass... men dom kom efter en timme, så jag passade på att sjunga lite för dom döda på kyrkogården.. Jag vandrade omkring där och övade på min acappella-låt som jag ska ha på nästa café.. spännande.. Jag har alltid tyckt om att gå på kyrkogårdar.. det är så lugnt och fridfullt..

image171
Med eller utan...?
image172

Jag vet inte vad dom döda skulle ha tyckt.. men dom fick lite av varje..

Här är sista bilden från Johanna's:
image173


And then we went home..

Vad säger man.. Jag sov ju väldigt bra så jag skulle kunna ha fortsatt i en vecka till..
Dethär vart ju mest praktiskt information, men, men.,. det kanske dyker upp någon góbit senare..!

PUSS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0