Nu Jär ja Klintebo igen.



God Eftermiddag.

Jag mår bra. Jag mår faktiskt bättre än på länge..
Jag har fått lägenhet i Klinte nu. Visserligen möblerad i 2:a hand, men det blir bra eftersom jag inte vet hur länge jag blir kvar..

Idag har jag gjort 2 goda gärningar.

1. Varit ute och letat efter Nattviol (fridlyst orkidée som växer häri skogarna). Min morbror älskar dom och han har varit sjuk. Så nu har jag letat i 2 dagar, och tillslut hittade jag 4 stycken som jag åkte med hem till honom. Han blev jätteglad.
(Och nej, man får inte plocka fridlysta blommor, MEN han var ju sjuk ju! )

2. Grävt upp daggmask och lagt i vatten och ställt fram ett fat med detta koncept till en hungrig och törstig liten igelkott.
(Jag nästan jagade den lilla stackarn för att få ett kort, för den var verkligen jättegullig.. MEN, han var för snabb och rädd..)

Nu insisterade min mamma på att jag skulle visa en bit gospel för pappas kompis. Alltså som är filmat från våran konsert i Fröjel. MEN.. oftast känns det mer roligt för dom som känner mig bra och så.. Jag tror inte att han tyckte det var sådär jättekul att sitta å titta på detdär.. Vad ska han säga mer än:
-Jo,. det var bra det...
Som om han skulle våga säga att det inte var bra liksom.. ?

Nu är det fotboll nere på vallen. Ska kolla in fröken Engfledt som spelar på topp..
Ska möta Titti därnere också..

SEN blir det viktigare fotboll! Sverige-Spanien. Oj,. oj..
Jag ska ju dock jobba imorgonbitti kl. 07.30.. Så det blir väl ingen riktig fest.. =(


See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0