äldrevårdslover..?



Tjollahopp!

Idag har jag varit på introduktionskurs för äldrevården..
Det var väldigt ointressant.. Eftersom jag redan börjat jobba så känns det som om jag redan visste det dom skulle prata om..
Eftermiddagen var dock bra. Vi fick lära oss att lyfta varandra. Helt okej. Bra att kunna.

Förstår ni vilken frihet det är att kunna ta bilen till Hemse? Gå på kurs, handla och sem köra hem igen?
Oj, oj, oj.. Jag känner hela tiden att jag lever. Jag LEVER!!!! Tänk om alla kunde njuta så mycket av livet för små smaker som jag gör hela tiden.. Vilken harmonisk värld vi skulle leva i..

Ikväll är det dags för Sveriges 3:e match.. Ska hem till Elin, Andreas och William. Johanna kommer också.
Jag bryr mig nog egentligen inte så mycket om fotbollen.. Det är bara roligt att ha något att se fram emot när det är match.

Jag vill umgås, men jag hinner inte. På lördag är jag däremot ledig så då kan ni alla ringa till mig!
Och på midsommaraftonens eftermiddag och kväll, då är jag också ledig! "Ring, Ring.. Bara ni slog en signal.."


Nu är jag också en "äldrevårdslover" som min vän Jenny. Jag älskar mitt jobb!

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0