Nu är jag hemma igen!


Ja, Jösses!

Var ska jag börja???
VAR SKA JAG BÖRJA???

Vi hamnade i Karon Beach, Phuket, Thailand. Alla 3 veckor!

Jag har haft det underbart.
Vi har haft bra väder, ca 35 grader 2 veckor av 3.
25 grader i vattnet. minst, alla dagar.
Solen har på det hela taget strålat 2 veckor av 3. (Vilket var ganska perfekt, man blir stekt annars..)

Thailändarna är snälla och hjälpsamma, för det mesta. Det finns alltid rötägg.
Bott perfekt för 50 kr/natten. kalas! =)

Känns så onödigt att skriva dethär, alla vet ju redan dethär! Alla har ju redan vart i Thailand eller känner någon som varit där.. Så varför skriva om Thailand. Jag kanske ska skriva mer om hur JAG har mått, om hur JAG haft det..?


De första dagarna gick väl åt att vänja sig vid värmen, det var ganska jobbigt. Det är så fuktig luft!
Känns lite som man inte kan andas.. otäckt. Men ändå skönt på något sätt.

Danne & Johan som jag åkte med hittade ganska snabbt sin lilla Scandinavian Bar som dom hängde på hela nätterna, vilket gjorde att dom inte var vidare sociala när det var dags för en annan att vakna..
Så den första veckan innan lillasyster kom var jag ganska mycket ensam, men det var skönt.
Jag gick upp och åt min frukost i lugn och ro. Gick ner å hängde på stranden, snackade lite med strandpojkarna som jobbade där.. Det var kalas när jag tänker på det i efterhand även om det kändes lite ensamt.
Men jag fick verkligen egentid.. Och jag behövde det. Det var väldigt nyttigt för mig att inte kunna göra så mycket mer än att bara ligga och lyssna på vågskvalpet. Terapi kanske det kallas? ; )

Tillslut kom min syster. Efter en vecka. Min älskade syster som jag inte sett röken av på 8 veckor.
Det värmde i själen och tårarna sprutade..
Jag flyttade in med henne å Nicole som hon reste med. Nicole tog extrasängen och jag å syster tog dubbelsängen.
Det var så underbart att vakna på morgonen och bara titta på henne.
Eller att vakna på natten och höra henne ligga och gny oroligt, ta min hand och lägga på hennes arm, och märka att hon lugnade ner sig på en gång. Hon är så söt, och så underbart vacker och fin, min syster! Jag är så stolt!
Jag älskar henne så...

Vardagen tog sakta sin form även i Thailand.

Ja, vi var påväg på ö-luff en gång. Men syster blev jättemagsjuk så det fick va..
När det gått över efter 2 helvetesdygn hade ingen lust att ge sig iväg längre..
Vi hade det ju så bra där vi va..
När syster blev sjuk var det som om någon kom och tog tag i hjärtat på mig. Hon blev verkligen JÄTTEsjuk och hade feber och kräktes för minsta lilla vätska hon fick i sig.
Det blir genast mycket svårare när man är i ett land som är så varmt, där man MÅSTE få i sig vätska.
Vi provade med allt.. Resorb, vattenmelon, cola. Ja, gudarna vet vad..
Men det tog någon timme och oftast efter att hon sovit så satt hon inne på toa och hulkade igen..
När hon ännu höll på efter 1 dygn började jag bli riktigt orolig.. Och när dom dessutom frågade nere på hotellreceptionen om hon behövde åka ambulans tog ångesten tag i mig. Jag kunde inte tänka på annat.
TILLSLUT, blev hon hungrig och vi började så försiktigt, försiktigt med typ 1 skiva vattenmelon och hon svor för att hon inte fick äta mer.. men vad skulle man göra då.. jag var så glad för det minsta lilla hon fick behålla..
Så, dagarna gick och hon var back in topshape! Och jag andades ut, det vill jag lova!
Nu förstår jag hur oroliga mammorna blir när deras barn blir sjuka!


Det får nog räcka för nu..
Några bilder kommer också här!

Puss!













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0