Jul..?



Åh Hej å Hå!

Håller på att ladda för fullt inför sjungningarna i Jul.
Ni kommer väl..??

Julafton kl.10 i Hamnkyrkan, Klintehamn
Juldagen kl.18 i Klinte Kyrka
Annandagen kl.19.30 i Sproge Kyrka

Välkomna!

Var på sånglektion igårkväll.
Jag kände mig ringrostig efter att inte varit på sånglektion på typ 5 veckor..
Sen kändes det väldigt mycket att man rökt som en borstbindare i Thailand.
Men, men.. Det var ingenting jag var överraskad över..
Nu är det bara att sjunga så mycket det går fram till Jul.
Smörja upp rösten med lite glögg kanske..? =)

Reportearen blir följande:

-Dagen är Kommen (Oh Come all ye faithful)
-Stilla Natt
-Julen är Här
-Gläns över Sjö och Strand
-Oh Helga Natt
-eventuellt, Det strålar en Stjärna

Det ni! Det får ni inte missa!


Min älskade Fredrik har redan räddat min Jul.
Han kom igår med Julskivan som Sanna, Shirley och Sonja gjort tillsammans. Our Christmas.
Jag älskar deras röster alla 3 och Sonja Aldéns version av Ave Maria skulle jag kunna lyssna på när jag dör.
Hela skivan är helt otroligt bra, och uppskattar man bra röster och julmusik så är det här den ultimata skivan!

Den där riktiga Julkänslan börjar äntligen krypa in under mitt skinn.
Och med denhär skivan är den svår att undgå.

Äntligen kom min älskade Jul.
Äntligen är jag hos min älskade Fredrik.

3 veckor var på gränsen till för lång tid att vara ifrån Fredrik.
Det kände jag den första dagen hemma.
På gränsen att man börjar glida ifrån varandra på något sätt.
Självklart saknar man ihjäl sig efter varandra, men man får INTE tappa dendär tråden..
Det är så viktigt!
Jag kommer ännu ihåg somrarna på Gotland när jag var tillsammans med Pär.
Självklart saknade jag honom och det var jättebra att komma tillbaka till honom i Skellefteå, men det var precis som om vi hade hunnit skapa ett eget liv utan varandra under de 2½ månaderna vi var ifrån varandra...
Det är livsfarligt!

Nä, aldrig att jag ska vara utan Fredrik så lång tid igen.
Det här vill jag inte förlora.
Det här vill jag aldrig riskera..
Han är ju min soulmate.
Det är redan konstaterat.

Och nu ska vi fira Jul ihop..
Jösses vilken Jul!!
Den kommer att bli den underbaraste på länge!
Förutom att Farmor inte med då..
Hon kommer jag sakna varje Jul i resten av mitt liv.
Varje Jul har jag suttit här och väntat.. för när Farmor kom, då var det dags att öppna julklappar.
Hon var alltid hos min farbror och åt lunch med hans familj, sen under Kalle Anka gick hon hem till oss.
Och den där kalla mjuka kinden mot min när jag slängde mig i hennes armar innanför dörren, den glömmer jag aldrig!
Hon skulle älskat Fredrik. Precis som jag.

Men jag vet att hon tittar ner.
Hon lér varje gång hon ser mina ögon lysa av lycka när jag tittar på Fredrik.
Hon är så lycklig för att jag är lycklig.
Henne har jag att tacka för allt. Och då menar jag ALLT.

Tack, Farmor.
Jag älskar dig.



Kommentarer
Postat av: cilla

Tjenixen!

Tack för att du höll tummarna för mig. :) Hoppas att resan var bra (ser så ut på bilderna)!

Japp, vi ses kanske redan imorgon?!



Ta hand om dej och din andra hälft! :)

2008-12-19 @ 19:13:45
URL: http://cijo.blogg.se/
Postat av: Miss K

Önskar jag kunde komma o höra dig sjunga.. du får spela in tycker jag!

2008-12-20 @ 22:13:33
URL: http://hiphop/yooo.sexme/MissK.dunkdunk.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0