Storbak.. (inte stor bak..)


Hej på Er!

Idag har det varit bak hela dagen. Har gjort tårtbottnar så det har osat över hela grannskapet!
Egentligen så är tårtan jag ska göra som en halv långpanna, men nu hade jag ingen sån. Så jag har gjort vanliga runda bottnar istället, men det blir ju fler omgångar då om man gör små istället för stora.
Med andra ord har jag bakat 6 tårtbottnar idag. 2 tårtor med 3 bottnar till varje.
5 timmar har det tagit. Med en paus på 30 minuter. Snyggt jobbat, Millan!
Jag är så supernöjd! Dom ser ut som såna man köper!
Men jag tror farmor var med mig.. Det är ju trots allt hennes recept..

Mörkret har lagt sig här i Skellefteå nu. Kl. är bara 16.01. Hur ska det bli i vinter??

Imorgonkväll är det fest. Först ska vi gå några stycken och äta, och sen ut på krogen är det tänkt. Inte för att jag gillar krog-livet nå vidare, men en sväng kan man väl gå med. Jag ser mer fram emot middagen och förfesten. Det är mer min grej! Ja, ja.. vi ska ju fira min födelsedag så det blir ju säkert roligt hur det än blir!

Jag fick ju ett par fina skridskor av Pär i julklapp förra året..
2 dagar i rad nu har vi varit och åkt skridskor på en rink utomhus. Det är jätteroligt! Nog för att jag ser ut som Bambi på hal is, och mina fötter gör ont efter 5 minuter.. Det är roligt i alla fall!
Känns mycket märkligt att åka skridskor på höstlovet får jag säga. Jag blev faktiskt lite vilse i kolan när jag funderade på vad det var för dag samtidigt som vi åkte. Det känns ju mer som att det är sportlov liksom..
Och jag har ju inte det bästa tänket nu heller, så det tog faktiskt ett tag innan jag fattade vad det var för dag.. =)

Nu ska jag krypa upp i soffan med min Darling. Han har inte fattat att vi ska åka ännu tror jag. Han är nog nervös. Han säger aldrig nånting om resan. Men så är han ju Man. Män planerar inte.

Puss & Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0