The Big Splash!



Tjohej! (något gladare idag..)

Idag är det dags för den årliga tävlingen som alltid går av stapeln nere i Klintehamnen varje sommar. Tävlingen arrangeras av min morbror och tävlanden måste han någon närmre relation till någon av ursprungsdeltagarna.
Tävlingen går ut på att alla får 2 hopp, från badbryggan och ner i vattnet. Hoppen bedöms och godkänns av min morbror som är Domare. Man får olika poäng för hoppen och efter att alla gjort sina hopp utses en vinnare.
Jag har aldrig vunnit.
I år är det 6:e året vi har tävlingen, som förövrigt kallas "BOMBEN" (eller The Big Splash när vi är internationella).
Varje gång jag inte vinner blir jag sur på riktigt en timme eller nåt. Det handlar ju om Eternal glory för guds skull!

Ikväll är det Reagge-Festival borta på Garvaregatan 2. Syrran ska spela, å de ska bli såå kul!
För att få va med måste man va utklädd. I Reaggekläder då...
Har filat hela förmiddagen på vad jag ska ha på mig. Det är INTE lätt att hitta kläder som passar. Men nu ska det nog bli bra! En flummig gul klänning och en reaggemössa på huvudet, lite smycken å sen får vi se..!



I don't like Reagge, Oh no, I love it!
image40


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0